Privatlivspolitik for BAU Malerfirma

Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan BAU Malerfirma behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med EU’s Databeskyttelsesforordning (GDPR). Vi tager beskyttelsen af dine data seriøst og stræber efter at opretholde gennemsigtighed i vores databehandlingsprocesser.

1. Dataansvarlig

BAU Malerfirma er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Du kan kontakte os på:

  • Adresse: Rosenlyparken 111
  • Telefon: +45 78802525
  • E-mail: kontakt@baumalerfirma.dk

2. Personoplysninger vi indsamler

Vi indsamler kun de nødvendige oplysninger til at levere vores tjenester, herunder:

  • Kontaktinformation: Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.
  • Betalingsoplysninger: Bankoplysninger eller faktureringsoplysninger ved udførelse af arbejde.
  • Projektoplysninger: Beskrivelse af opgaven, billeder af arbejdsområder (med dit samtykke).

3. Formål med behandling

Vi behandler dine oplysninger til følgende formål:

1. Aftaleopfyldelse: For at kunne levere de aftalte maleropgaver.

2. Fakturering: For at udstede fakturaer og modtage betaling.

3. Kundeservice: For at kommunikere om projekter eller håndtere reklamationer.

4. Markedsføring: Med dit samtykke kan vi sende dig tilbud eller nyheder om vores tjenester.

4. Retsgrundlag for behandling

Vi behandler dine oplysninger på følgende grundlag:

  • Opfyldelse af en aftale (GDPR artikel 6, stk. 1, litra b).
  • Retlig forpligtelse (GDPR artikel 6, stk. 1, litra c).
  • Samtykke (GDPR artikel 6, stk. 1, litra a) – f.eks. til markedsføring.
  • Legitim interesse (GDPR artikel 6, stk. 1, litra f) – f.eks. for at forbedre vores tjenester.

5. Deling af oplysninger

Vi videregiver kun dine oplysninger, når det er nødvendigt, f.eks.:

  • Til samarbejdspartnere: Underleverandører eller leverandører, som hjælper os med at fuldføre projekter.
  • Til offentlige myndigheder: Når vi er juridisk forpligtet til det.
  • Til revisorer og regnskabsfirmaer: For at opfylde bogføringskrav.

Vi sikrer, at alle tredjepartspartnere overholder GDPR.

6. Opbevaring af data

Vi opbevarer dine personoplysninger så længe det er nødvendigt for at opfylde formålet med behandlingen.

  • Faktureringsoplysninger opbevares i 5 år i henhold til bogføringsloven.
  • Kontaktoplysninger slettes, når de ikke længere er relevante for det formål, de blev indsamlet til.

7. Dine rettigheder

Du har følgende rettigheder i forhold til dine personoplysninger:

  • Ret til indsigt: Du kan anmode om en kopi af de oplysninger, vi har om dig.
  • Ret til rettelse: Du kan få rettet ukorrekte oplysninger.
  • Ret til sletning: Du kan bede om at få dine oplysninger slettet, hvis de ikke længere er nødvendige.
  • Ret til begrænsning: Du kan anmode om begrænsning af behandlingen af dine data.
  • Ret til dataportabilitet: Du kan få udleveret dine data i et struktureret, maskinlæsbart format.
  • Ret til indsigelse: Du kan gøre indsigelse mod behandling af dine data, f.eks. til markedsføringsformål.

For at udøve dine rettigheder, kan du kontakte os via mail eller tlf

8. Sikkerhed

Vi beskytter dine personoplysninger ved at anvende passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, der sikrer mod uautoriseret adgang, tab eller misbrug.

9. Klage

Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine data, kan du kontakte os eller indgive en klage til Datatilsynet:

  • Hjemmeside: www.datatilsynet.dk
  • Telefon: +45 33 19 32 00

10. Ændringer

Denne privatlivspolitik kan opdateres løbende for at afspejle ændringer i lovgivningen eller vores forretningsprocesser. Den seneste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside eller ved direkte henvendelse.

Har du spørgsmål om vores privatlivspolitik, er du velkommen til at kontakte os.